Nico van der Breggen
Coaching
Stress-Burnout Coaching
Ademtherapie
Running
Teamtraining

Ademtherapie

Een goede ademhaling maakt minder vermoeid, verhoogt het concentratievermogen en verlaagt spanning. Veel mensen hebben een ademfrequentie die veel hoger ligt dan nodig is. Met een te snelle ademhaling verbruik je veel energie en wordt zuurstof niet efficiënt opgenomen. Stressklachten houden altijd verband met een te hoge ademfrequentie, een te hoge fysieke staat van paraatheid.

 

Ook COVID-19 Revalidatie op gebied van Ademhaling en Vitaliteit. Het is belangrijk dat je longen vitaal zijn en blijven én dat je longblaasjes een efficiënte gaswisseling bewerkstelligen.                

Goed ademhalen zorgt dat je je longen optimaal ventileert en schoonhoudt Ademtherapie verhoogt je weerstand!

 

Bij licht traumatisch hersenletsel (post commotionele klachten) en CVA is de ademhaling en een juiste stressregulatie en beweging van groot belang. Een ademanalyse en bewegingsadvies zijn hierbij essentieel.

 

Een ademanalyse en rustmeting middels biofeedback laten de waarden van je ademfrequentie en hartcoherentie in rust zien. Op basis van de meetresultaten kijken we welke ademoefening je brengt bij een ontspannen ademhaling, zodat je je adempatroon leert beïnvloeden in je eigen leven en dagelijkse (werk)situaties, waardoor je (lichaam) direct minder stress ervaart en je (geest) meer ontspannen en gefocust is. 

Vervolgens worden bij de inspanningstest je adempatroon en hartslagwaarden gemeten. Adem je efficiënt of verbruik je te veel energie? 

 

 

 

ademoefening

  

Voor wieHoe werkt hetAanmelden